"Ja nie widzę Ciebie, Ty zobacz mnie" - udział w akcji społecznej
30.10.2024
Szkolenie dotyczące bezpiecznej pracy w gospodarstwie rolnym dla kl. I TMRiA
29.10.2024
Godzina dla Twojej miejscowosci - udział w akcji Stowarzyszenia Polites
27.10.2024
Zmiana terminu VII zjazdu słuchaczy I i III sem. KKZ Rolnik
26.10.2024
Europejski Tydzień Umiejętności Zawodowych
2 Edycja Konkursu „Poznaj moje hobby”
25.10.2024
Lekcja: J. niemiecki
Data: 16.05.2022r.
Klasa: wz BS
Temat: Meine Sommerferien. Moje wakacje.
Cel lekcji:
Mówisz, gdzie spędzasz wakacje i co podczas nich robisz.
Cele szczegółowe:
-Nazywasz aktywności wykonywane podczas wakacji/urlopu.
-Nazywasz miejsca, w których można spędzić wakacje.
-Poprawnie budujesz zdania.
Przebieg lekcji:
1. Powitanie, czynności organizacyjne, naprowadzenie uczniów na temat lekcji za pomocą ilustracji. 3 min
2. Nauczyciel podaje temat lekcji i jej cele. Uczniowie zapisują temat i cele do zeszytu. 2 min
3.Uczniowie otrzymują zadanie na dobry początek. Zadaniem uczniów jest dopasowanie polskich i niemieckich wyrażeń-czynności wykonywane podczas urlopu/wakacji. Praca w parach. 4 min
4. N-l sprawdza z uczniami na forum przy pomocy przygotowanej prezentacji na tablicy interaktywnej dopasowane wyrażenia. Uczniowie podają kolejno wyrażenie i budują z nim zdanie w czasie teraźniejszym. 5 min
5. Uczniowie zapisują w zeszycie pozostałe zdania z czynnościami, które nie pojawiły się na tablicy. 2min Po wyznaczonym czasie nauczyciel sprawdza poprawność zapisanych zdań na forum, podaje również rozwiązanie na tablicy. 1 min
6. Uczniowie słuchają nagrania(płyta CD) i dopasowują czynności wakacyjne do trzech podanych osób. Praca w parach. Następnie kolejno odpowiadają na pytanie: Was macht Silke, Claudia und Thomas im Urlaub? 8 min
7. Uczniowie otrzymują przygotowane przez n-la karty pracy, uzupełniają brakujące wyrażenia na podstawie prezentowanych przez n-la ilustracji. 2 min
8. Uczniowie zadają sobie nawzajem pytanie: Wo verbringst du die Sommerferien/ den Urlaub? 4 min
9. Za pomocą aplikacji quizizz i przygotowanego quizu n-l sprawdza stopień zrozumienia prezentowanego na lekcji materiału , na podstawie wyniku nagradza uczniów z najlepszymi wynikami 7 min
10. Zadanie domowe: krzyżówka wygenerowana w programie: https://www.krzyzowki.edu.pl/generator.php 1 min
11. Podsumowanie: Dokończ wybrane zdanie: Na dzisiejszej lekcji nauczyłem się/poznałem…
Po dzisiejszej lekcji powinienem… 2min
Małgorzata Cichocka