Eurolekcje
20.11.2024
XXII edycja Ogólnopolskiego Konkursu Języka Niemieckiego
Udział w targach branży rolniczej EUROTIER – HANNOVER
19.11.2024
Rekrutacja do projektu praktyk zagranicznych - dot. klas III technikum
14.11.2024
Święto Niepodległości
13.11.2024
Zmiana terminu VII zjazdu słuchaczy I i III sem. KKZ Rolnik
TEMAT: WOJNA TO CHOROBA, NA KTÓRĄ JEST LEKARSTWO.
CELE SZCZEGÓŁOWE (OPERACYJNE):
- Uczeń zna i rozumie teksty literatury dotyczące 2 wojny światowej.
-Uczeń potrafi informacje z literatury przenieść na zdjęcia i malarstwo.
-Uczeń potrafi zinterpretować nowy tekst metodą (nauczanie przez dociekanie).
-Uczeń potrafi nazwać emocje towarzyszące tekstom kultury.
METODY PRACY:
-Based learning- uczenie przez dociekanie.
-Przekład intersemiotyczny.
-Giełda pomysłów – praca w grupach.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
-Ekran interaktywny
-Puzzle
-Podręcznik
KONSPEKT LEKCJI:
-Podanie tematu.
-Wprowadzenie do zajęć – wyjaśnienie przez nauczyciela celów lekcji, części składowych i metod pracy
-Powtórzenie wiadomości – wojna w literaturze.
-Analiza obrazu - Salvador Dali „Oblicza wojny” (obraz wyświetlany na ekranie interaktywnym)
-Metoda - Cafe Sokratesa - Nie ma lidera, słuchamy siebie, przekonujemy, wyciągamy wnioski, uczymy się.
-Uczniowie konfrontują obraz z ekranu z pracami, które były wcześniej zadaniem domowym – WOJNA BEZ SŁÓW.
-Samodzielna analiza i interpretacja utworu Tadeusza Różewicza „Jak dobrze” – Wprowadzenie metody Based learning (dlaczego podmiot liryczny mówi, że jest dobrze)
-Elementy świata przedstawionego
-Czas przeszły i teraźniejszy w utworze
-Podsumowanie zajęć – czytanie fragmentów tekstów z odpowiednim podkładem muzycznym i tłem (z wykorzystaniem ekranu interaktywnego)
Beata Pawluk-Duńska