TEMAT: WOJNA TO CHOROBA, NA KTÓRĄ JEST LEKARSTWO.

 

CELE SZCZEGÓŁOWE (OPERACYJNE):

- Uczeń zna i rozumie teksty literatury dotyczące 2 wojny światowej.

-Uczeń potrafi informacje z literatury przenieść na zdjęcia i malarstwo.

-Uczeń potrafi zinterpretować nowy tekst metodą (nauczanie przez dociekanie).

-Uczeń potrafi nazwać emocje towarzyszące tekstom kultury.

 

METODY PRACY:

-Based learning- uczenie przez dociekanie.

-Przekład intersemiotyczny.

-Giełda pomysłów – praca w grupach.

 

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

-Ekran interaktywny

-Puzzle

-Podręcznik

 

KONSPEKT LEKCJI:

-Podanie tematu.

-Wprowadzenie do zajęć – wyjaśnienie przez nauczyciela celów lekcji, części składowych i metod pracy

-Powtórzenie wiadomości – wojna w literaturze.

-Analiza obrazu - Salvador Dali „Oblicza wojny” (obraz wyświetlany na ekranie interaktywnym)

-Metoda - Cafe Sokratesa - Nie ma lidera, słuchamy siebie, przekonujemy, wyciągamy wnioski, uczymy się.

-Uczniowie konfrontują obraz z ekranu z pracami, które były wcześniej zadaniem domowym – WOJNA BEZ SŁÓW.

-Samodzielna analiza i interpretacja utworu Tadeusza Różewicza „Jak dobrze” – Wprowadzenie metody Based learning (dlaczego podmiot liryczny mówi, że jest dobrze)

-Elementy świata przedstawionego

-Czas przeszły i teraźniejszy w utworze

-Podsumowanie zajęć – czytanie fragmentów tekstów z odpowiednim podkładem muzycznym i tłem (z wykorzystaniem ekranu interaktywnego)

Beata Pawluk-Duńska

Zdjęcie 1Zdjęcie 2

© 2024 ZS Nr 2 CKU
Realizacja: Wojciech Grabowski
Na tej stronie wykorzystujemy pliki cookies - przeczytaj więcej zaakceptuj